یادداشتهای من

.::. خیال نکن که یاد تو مونده هنوز تو دل من *** عکسی نمونده از چشات خالی قاب دل من .::.

یادداشتهای من

.::. خیال نکن که یاد تو مونده هنوز تو دل من *** عکسی نمونده از چشات خالی قاب دل من .::.

آسانسور - - - بزودی

با سلام 

 

بزودی یک کار با نام آسانسور در این وبلاگ قرار خواهد گرفت 

 

لینک دانلود این کار قرار داده خواهد شد 

 

آسانسور 

 

نقدی بر آلبوم جدید شادمهر

آلبوم شادمهر عقیلی با نام تقدیر بعد از اتفاقاتی که برایش افتاد ریلیز شد.

آلبومی با 8 تراک البته با نامهایی که قبل از آمدن آلبوم بارها آن ها را شنیده بودیم.

تقدیر – خیال –  مشکوک – شیلا – ترس – رسیدییه کاری کنسبب

شادمهر عقیلی که  آلبوم جدید خود را نـیـز در خارج از ایران ساخت و عرضه کرد اما
همچنان وقتی کارهای او را می شنویم باز هم فضا و بوی داخل ایـران را کاملا حس میکنیم.
میتوانم این را به جرأت
بگویم که اگر کسانی چه قبل و چه بعد از شادمهر از ایران رفته
و مشغول به کار شدند خواسته یا ناخواسته رنگ و فضای کاری خود را از دست داده اند البته
شادمهر در سالهای گذشته نیز کمی دچار این ضعف شد اما باید این را قبول کرد شادمهر عقیلی
در امواج شدیدی از سلیقه ها شناور شد و در این فرازونشیب تنها بود و شاید کسانی که در کنارش
بودند آن شخصیت را نداشتند که فضای بهتری را برای شادمهر بسازند گرچه این مسئله در حال
حاضر تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است چون خود بنده از دوران رفتن شادمهر و ارتباط وی با
اطراف اطلاعاتی در اختیار داشتم.

بگذریم...

 

اما در مورد آهنگ ها :

آهنگ تقدیر : شاید کمی برای خودم صحبت در مورد این آهنگ متفاوت باشد من این آهنگ را در
یک جمله نقد کردم : بازگشت شادمهر با بوی ایران .خیلی ها بر این باورند که اگر ویدوئی
از این آهنگ ساخته و پخش نمیشد شاید تاثیری آن چنانی نداشت اما چنین چیزی نیست آیا زمانی
که شادمهر در ایران فضایی را بوجود آورد که اکنون خیلی ها که در ظاهر موفق هستند اما جز تقلید
و حتی خیلی شرم آور دم از تقلید نکردن میزنند تصویری در کار بود که شادمهر عقیلی به اوج رسید؟

آهنگ تقدیر با ترانه مونا بروزیی نویدی عجیب و جوی فوق العاده از بازگشت شادمهر رویایی را داد.

آهنگ خیال : یکی از آهنگهای بسیار خوب آلبوم بعد از تقدیر به نظر اینجانب همین آهنگ می باشد.
آهنگی با موزیکی متفاوت نسبت به کارهای قبلی شادمهر.
شادی و نشاط موجود در این آهنگ تقریبا سنگین و منظم ایجاد شده است.
خیال با ترانه ای از خانم الناز اسفند فرد که اولین تجربه کاری این خانم با شادمهر بوده است
توانسته باز هم امیدواریها و نوید موزیک هایی با چنین فضایی را بدهد.

آهنگ مشکوک : کاری که مدتی قبل ویدوئی از آن در شبکه های موزیک به تصویر کشیده شد.
کاری که شادمهر با تغییرات کمی در تنظیم و حتی با خواندن دوباره قسمتهایی از آن تصمیم به تمیزتر
پخش شدن آن داشته است. اگر چه در زمان پخش این آهنگ موجی ایجاد شد که ملودی آن برگرفته از
یک کاری یونانی بوده است البته اینگونه نیز بود اما آیا کسانی که در حال حاضر سوای مسئله تقلید
به صورت آشکارا از ملودی های شناخته شده استفاده میکنند و حتی گاهآ این افراد نام خود را بروی ملودی
برگرفته میزنند کارهایی دست اول و به قول خودشان نامبر وان ارائه میدهند؟

در کل فضای خوبی به همراه ترانه مونا بروزیی ساخته شد و اگر بسیار عالی عنوانش نکنیم میتوانیم کار
نسبتا خوبی معرفیش کنیم.

آهنگ شیلا : شاید کمی با شیدن این آهنگ من رو به فضای کار بیا اینجا برد و همین مسئله چه از نظر موزیک
و چه از نظر ترانه کار که با خود شادمهر بوده است حس جالبی را برای شنونده ایجاد نمی کند اگر چه قبول
داریم که شادمهر گویا همچنان به دنبال کسب تجربه های فراتر است.

آهنگ ترس : میتوان از آهنگ ترس به عنوان اولین آهنگی که شادمهر به نوعی جدید البته در کارهای خود
با صدایی چنین گام بالا به اجرا پرداخته است نام برد. تا به امروز آهنگی با گام این چنینی از شادمهر
نشینده بودیم و این گام بالا آن هم به این شکل فضای خوبی به موزیک و ترانه آن داده است.
ترس با ترانه ای از امین ناسوتی جوانی که اون نیز اولین تجریه کاری خود را با شادمهر شروع کرده است و
میتوان گفت رسمآ وارد عرصه موسیقی شده است.
ترانه ترس شاید آنچنان تکنیکی نباشد اما جملاتی بسیار عمیق نیز با جستجوی دقیق تر در آن یافت میشود.

از این آهنگ به خاطر فضای مناسب ترانه اش میتوان کاری در خور کارهای قدیمی شادمهر نام برد.

آهنگ رسیدی : با ترانه ای از جواد شریف پور گویای فضای شعری متفاوت اما نامناسب با فضای موزیک کار
است.
شاید پراکندگی ترانه کار نوعی ذهنیت نامشخص را برای شنونده ایجاد میکند.

آهنگ یه کاری کن : با شنیدن این کار در همان اول احساس تکراری بودن موزیک آن در ذهن هر شنونده ای
ایجاد می شود و ذهن شنونده را به جایی دیگر می برد که این اتفاق برای هر شنونده متفاوت است.
ترانه کار نیز از آقای جواد شریف پور بوده است ترانه ای که بسیار نرمتر از کار رسیدی می باشد.
موزیک کار نیز با تغییراتی دوباره آن هم به دلیل آن که به صورت اصلی میکس و مستر نشده به روی اینترنت
قرار گرفت.

آهنگ سبب : سبب نیز با ترانه ای از جواد شریف پور گویای حال و هوایی از یک رفت و برگشت در دنیای
امروز می باشد.
اگرچه موسیقی کار در اولین شنیدن تا حدودی ممکن است جذب کننده به نظر برسد اما نه آنچنان

که کاری ماندگار باشد.

در کل اگرچه بیشتر آهنگهای این آلبوم در زمان هایی قبل تر از ورود آلبوم از طریق رسانه های خارج
از ایران به تصویر کشیده و شنیده شده بود و تنها 3 تراک از آن جدید بود نشان از پیدا کردن سمت سوی
شادمهر را میدهد. تاکید شادمهر برای رساندن فضایی جدید به مخاطب شاید اگر کمی سبکتر انجام شود
در کارهای بعدی میتواند الگوی خوبی را ایجاد کند چه از لحاظ ترانه ها و چه نوع موسیقی.