یادداشتهای من

.::. خیال نکن که یاد تو مونده هنوز تو دل من *** عکسی نمونده از چشات خالی قاب دل من .::.

یادداشتهای من

.::. خیال نکن که یاد تو مونده هنوز تو دل من *** عکسی نمونده از چشات خالی قاب دل من .::.

نقد آلبوم نفسهای بی هدف (محسن یگانه)

       

با نام خدا آغاز میکنیم نقدی بر آلبوم محسن یگانه نفسهای بی هدف
من نقدی رو خیلی خلاصه شده برای شما عزیزان در مورد این آلبوم آماده کردم دوست دارم نظر
شما رو هم در مورد این آلبوم بدونم ممنون از شما.

آلبوم محسن یگانه با مجوز ارشاد وارد بازار شد با تمام حرف و حدیث های موجود که این خود برای
همه سوالاتی را به همراه داشت.
یک باره چرخش 360 درجه ای تمام اتفاقات را عوض کرد مریضی ناگهانی یگانه و روانه شدن اون به
بیمارستان به خاطرات همین اتفاقات اخیر برای گرفتن مجوز و گفتن نه به محسن یگانه.
بار دیگر خبر جدید به گوش رسید مبنی بر آخرین نظر ارشاد در مورد آلبوم و بعد از چند روز حتی زمان
ریلیز آلبوم را اعلام کردند. (باید گفته شود که در این بین اعلام شد محسن یگانه به علت گرفتن مجوز
تصمیم این را گرفت که در آهنگها تغییراتی بوجود آورد که این خود جای استادی دارد که چگونه
زحمت چند ماه میتواند در چند روز تغییر پیدا کند و ما در این مورد هیچ نظری نمیدهیم)
و بالاخره آلبوم به بازار آمد نفسهای بی هدف شامل 11 تراک.
این آلبوم که با 11 تراک منتشر شد بدون در نظر گرفتن تراک آخر که موزیک بی کلام میباشد شامل
10 تراک شده است که باید گفت قبلا با شکلهای مختلف این کارهای شنیده شده بود مثل :
نفسهای بی هدف (آی خدا دلگیرم ازت) که قبلا به صورت دمویی در اینترنت انتشار پیدا کرده بود و
آخه دل من که سالهای قبل با صدای چندین نفر منتشر شده بود
,  اینجا جای تو نیست (دمو) ,
چشمهای خیس من به صورت کامل
, نکشن دلمو که این تراک هم سالهای دور خیلی بهتر به گوش
رسیده بود
, بنویس از سر خط نیز همینطور و تنها 4 تراک به عنوان کار شنیده نشده باقی ماند.
پس تا اینجا خیلی آلبوم جدیدی به نظر نرسید.
آیا بهتر نبود محسن یگانه این کارها را برای این آلبوم که آلبوم اول است به صورت مجاز این
همه از تراک هایی که بارها مردم شنیدن را انتخاب نمیکرد؟
اما در مورد تعدادی از آهنگها :
تراک نفسهای بی هدف گرچه مضمون شعری متناقضی دارد به این شکل که نه مثبت می باشد
نه منفی و درجایی شما دلگیر بودن فرد رو از خدا مشنوید جایی از با خدا بودنش و قوی بودنش!!!
اما از حق نگذریم ملودی کار از اول تا آخر واقعا جای تحسین را دارد و باید گفت واقعا قادر است
اکثر سلیقه های را جذب کند.
تراک نخواستم نیز داری ریتم خوب و شعری مناسب می باشد.
چشمهای خیس من و اینجا جای تو نیست هردو برگرفته از موسیقی کشورهای دیگر می باشد که
باید گفت چرا ما که میتوانیم واقعا بهترین کارهارا بدون استفاده از کارهای دیگر کشورها داشته باشم
اینگونه آهنگ سازان ما به ملودی های دیگران می پردازن؟
باقی تراک ها که قبلا شنیده شده و قبلا بازتاب آنها دیده شده و در مورد تراک گناهی ندارم – هیچکی
نمیتوه بفهمه – سرتو بالا بگیر هم قضاوت با شما.
اما دو قسمت دیگر این آلبوم باقی می ماند اول کاور آلبوم و طراحی آن و دوم کل کار از نظر فنی و تکنیکی 
که این دو قسمت را برای پست بعدی برای شما عزیزان خواهم گذاشت که میتواند برای
دوستان جالب باشد.

      

 

نقد آلبوم نفسهای بی هدف (محسن یگانه)

 نقد آلبوم نفسهای بی هدف (محسن یگانه)

 

MOHSEN YEGANEH

 

نقد آلبوم نفسهای بی هدف